İlginizi Çekebilir
  2. Yurtiçi
  3. 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

2017 Ocak ayında Karsrail’in 5.si düzenlenecekti ve benim de içim gidiyor, aklım kalıyordu. Orada olmalıyım diyordum ama kiminle gideceğim, nasıl gideceğim bilmiyordum. Bir gün en yakın dostum Ayşe’den mesaj geldi ve; Doğu Ekspres’i için bir vagon kapatılacakmış ve son 3 bilet kalmış (O, sözlüsü ve benim için), gidelim mi? dedi. Ve tabi benim gözlerden kalpler çıkmaya başladı. Hemen kabul ettim ve 1 saat içinde bilet paralarını gönderdik. Resmen o biletler bizim için ayrılmıştı. Karsrail macerama ilk adımımı böylelikle atmış oldum. Sanırım bu benim için büyük bir şanstı.

Doğu Ekspresi treni nereden başlar ve durakları nelerdir

Doğu Ekspresi nasıl gidilir

30 Ocak 2017

İstanbul’dan Ankara’ya 3 arkadaş otostopla yola koyulduk. Otostop’a Kurtköy gişelerden başladık ve 3 araç değiştirerek saat 16.00 civarı Ankara’ya vardık. 32 tane birbirini tanımayan gezgin olarak burada buluştuk. İstanbul, Edirne, Eskişehir, Sakarya, Kuşadası, Mersin, Rize gibi bir çok ilden gelmiş ve burada toplanmıştık. Kimi bizim gibi arkadaş grubu ile kimi eşi, kimi kardeşleri ve kimi de yalnız katılmıştı bu yolculuğa.

Doğu ekspresi Güzergahı

Ankara Tren Garı çalışması nedeniyle oradan otobüslerle Kırıkkale Irmak Tren Garı’na gittik ve 25 saatlik Kars maceramıza buradan başladık. Yol boyunca tüm kompartıman birbiriyle kaynaştı; yeri geldi koridorda halay çektik, yeri geldi şarkılar söyledik ve 25 saat boyunca eğlencemiz hiç eksik olmadı. Herkes evden yapıp getirdiği sarmaları, börekleri, kekleri birbirine ikram etti, hiç aç kalmadık. Sırasıyla; Kırıkkale – Kayseri Tren Garı – Şarkışla – Sivas Tren Garı – Yenikangal – Divriği – Kemah – Erzincan Tren Garı – Karasu – Ilıca – Palandöken – Erzurum Tren Garı – Hasankale – Horasan – Sarıkamış ve en sonunda Kars Tren Garı’na ulaştık.

İstanbul – Kars doğu Ekspresi

Öncelikle tren garlarda yolcu alana kadar duruyor ve çok uzun süre beklemiyor. Sadece büyük garlarda 15 dakika bekleme süresi var. Biz de bunu değerlendirip Sivas, Erzincan, Erzurum gibi büyük şehirlerde trenden inip o şehrin de havasını soluduk, kar topu oynadık ve hatta erkekler toplanıp uzun eşek oynadılar.

Erzurum Garı’na gelmeden 1 saat önce yani Aşkale durağında telefonla Erzurum’dan cağ kebabı siparişi verebiliyorsunuz. Tahmini varış süresini söylediğinizde kebabı gara kadar getiriyorlar. Bu varış süresini trendeki kondüktöre sorarak öğrenebilirsiniz. Biz Erzurum’da Gel-Gör Cağ Kebabı‘nı arayıp sipariş verdik. Fiyatı 1 şişi 7 TL. Dürümle servis ediliyor.

Doğu Ekspresi treninde vagonlar nasıldır

Doğu Ekspresi treni hakkında bilgi verecek olursam; bizim kaldığımız 4 kişilik örtülü kuşetli oda halinde vagon 61 TL, pulman yani her sırada 2 çift ve 1 tekli koltuğun bulunduğu vagon 46 TL, yataklı 2 kişi, kişi başı 96 TL. Öğrenci indirimi var ve biz 61 TL olan bileti 53 TL'ye aldık. Uyumanız için kondüktörler temiz çarşaf, nevresim ve yastık veriyor. Bunlar paketli halde geliyor ve siz açıyorsunuz. Örtülü kuşetli yani bizim kaldığımız kompartımanda priz mevcut. Kompartımanda ön ve arka olmak üzere 2 adet tuvalet mevcut. Biz kışın yolculuk yaptığımız için ara ara tuvaletler dondu :).

Doğu Ekspresi Turu

IMG 1171 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

31 Ocak 2017

Doğu Ekspresi Gezisi

Akşam saat 9.00 civarlarında Kars'a vardık. Ankara'dan çıkarken kuru olan hava 25 saat boyunca hava değişimine uğramıştı. Kars'ta trenden aşağı inerken kara gömüldüğümde neye uğradığımı şaşırmıştım. 32 gezgin tren garından çıkıp konaklamak üzere Kars Öğretmen Evi'nin yolunu tuttuk. Kars'ta konaklamak için en uygun yerlerden biriydi. Oteller günlük 50 TL civarındaydı, burası da öğrenci indirimi ile günlük 17.5 TL civarına geldi. Öğretmen indirimi de 12.5 TL gibi bir şey olması gerekiyor. Sabah kahvaltısı, sıcak suyu ve interneti mevcut. Odalar 2 veya 3 kişilik olarak değişiyor. Eş durumu olmadığı sürece erkek ve kadın aynı odada kalamıyor.

Kars’ta ne yenmelidir

Kars'a gelir gelmez ilk işimiz yemek oldu. Kaldığımız yerin yakınlarında bulunan Hanımeli Kars Mutfağı'nda Kars yemeklerini tatmaya gittik. Burada kazdan başka Kars'a ve Kafkas'lara özgü yemekler de bulunuyor. Fiyatlar yediğiniz menülere göre değişiklik gösteriyor ama ortalama 30 TL civarında. Lokanta sahibinin eşi Çetin abi yemeğimizi yerken bize akordeon ve muhteşem sesi eşliğinde müziğe de doymamızı sağladı. Hele bir Sarı Gelin türküsü söyleyişi var ki, insanın tüylerini diken diken edecek cinsten. Kars'ın meşhur iki halk ozanı da bizim için bağlamalarıyla adeta şov yaptılar. Aşık atışmasını ilk defa burada izlemiştim ve bu resmen bir yetenekti. Doğaçlama birbirleriyle atışıyorlar ve bunu şiirsel bir dille söylüyorlardı.

Yemeklerimizi yedikten ve müzik sefasına doyduktan sonra 25 saatlik yolun verdiği yorgunlukla Öğretmen Evi'ne geri dönüp odalarımızda dinlenmeye koyulduk.

IMG 1177 e1506111640751 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 0836 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Doğu ekspresi gezilecek yerler

’ne nasıl gidilir

1 Şubat 2017

Sabah saat 7'de 32 kafadar önce kahvaltımızı yaptık, sonra servislerimize binip Kars turumuza başladık. İlk durağımız Ani Harabeleriydi. Muhteşem kar manzaralı yollardan geçip tahmini 1 saatlik yolumuz sonrasında Ani'ye ulaştık. Burada müze kart geçerli fakat müze kart bulunmayanlar da 5 TL karşılığında burayı gezebiliyor. Ani Harabeleri birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış ve birçok savaşa tanıklık etmiş, bir zamanlar bölgenin önemli bir merkeziymiş. “1001 Kilise Şehri” olarak da anılıyormuş. Kars’a 48 kilometre uzaklıkta, -Ermenistan sınırına yakın Arpaçay nehri kenarında bulunuyor. İşte Ani'den manzaralar;

DSCN4272 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

DSCN4284 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1450 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1277 1024x682 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Yaklaşık 2 saate yakın Ani'yi gezdikten sonra Çıldır gölüne gitmek üzere yola koyulduk. 2 servis arka arkaya giderken servislerden birisi arızalandı ve bir müddet yolda kaldık. Bu sırada kar yağışı da çoğalmıştı. Servistekilerin bir kısmı diğer servise aktarılırken diğer bir kısmı da otostop çekmeye koyuldu. İşte o meşhur otostop fotoğrafımız; :)

IMG 1462 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Bu kadar kişi zor olacağını bile bile çekilen otostopta boş bir yolcu otobüsü durdu ve bizi donmaktan kurtardı. Belli bir yere kadar yine peş peşe gittikten sonra Çıldır Gölü yolunun kar fırtınası nedeniyle kapandığını ve yolda tırın devrildiğini öğrendik. Koskoca tır bile bu fırtınayı kaldıramadıysa biz halimizi düşünemedik ve Çıldır Gölü'ne gidemeden hüzünlü bir şekilde merkeze geri dönmek zorunda kaldık.

Tüm aksiliklere rağmen her şey çok güzel gidiyordu. Kars merkeze geldiğimizde yine yemek yemek için yer arıyorduk ki kendimizi PİTİ EVİ'nde bulduk. Piti de Kars'ın bir başka meşhur yemeği;

IMG 1232 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Önce lavaş bir tabağa didiliyor, sonra bu lavaş parçalarının içine yemeğin safranlı suyu dökülüp yeniyor, daha sonra nohutlu ve kuzu incikli yemeği dökülüp yeniyor. Yani piti yemek 2 aşamadan oluşuyor.

Kars Kalesi’ne nasıl çıkılır

Yemek faslı bittikten sonra Kars Kalesi'ne çıkmak için yola koyulduk. Bu arada Kars merkez çok küçük olduğu için her yere yürüyerek ulaşmak mümkün. Yine bir yürüyüş sonunda Kars Kalesi'ne ulaştık, fakat akşam saati olduğundan dolayı kale kapalıydı, giremedik. Bize de kalenin dışından muhteşem Kars manzarasını izlemek ve dönerken kalenin yokuşlu yolundan kayarak Kars'ın tadını sonuna kadar çıkarmak düştü.

IMG 1236 1 e1506165533444 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 0920 1024x576 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Kars’ta nasıl giyilmelidir

Buraya not olarak düşmeliyim, Kars'ta -30 dereceyi bile gördük ve bu nedenle bu tarihlerde burayagelecekseniz kıyafetlerinizi kalın seçmelisiniz ve özellikle termal içliklerle desteklemelisiniz. Bot giydiğim halde ayaklarım üşüdü. Bu sorunu da Migros vb. marketlerde bulabileceğiniz cep, ayak ve vücut ısı bantlarıyla önleyebilirsiniz.

Kars’ta ne içilmelidir

Kale gezimizden sonra üşüdüğümüzü hissedip sığınacak bir yerler aradık. Kendimizi Kazım Paşa Kahve Evi'nde bulduk. Kars'a giderseniz buraya mutlaka uğrayın ve sıcak osmanlı sahlebi içmeden dönmeyin. Sahlep tamamen el yapımı ve fiyatı da 5 TL. Kahvenin sahibi Kazım abi sahlepten sonra bir de ıhlamur ikram etti bize. Güzel insanların her yerde olduğunu bir kere daha hatırlattı hepimize.

20170202 222922 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Sarıkamış Şehitliği’ne nasıl gidilir

02 Şubat 2017

Bugün yolumuza 15 kişi devam ettik, diğer yarımız Ankara'ya geri döndü. Sıradaki durağımız SARIKAMIŞ'tı. Bu sefer tek servisle yine sabahın erken saatinde yola koyulduk. Yolumuz Ani'ye gittiğimizden biraz daha uzundu. Yaklaşık 2 saat süren yolculuğumuzda ilk olarak Sarıkamış Şehitliği'ne gittik. Sarıkamış'ta 3 adet şehitlik bulunuyor. Bunlar; Yukarı Sarıkamış Şehitliği, Şehitlik Anıtı ve Allahuekber Dağı Şehitliği. Bizim gittiğimiz Allahuekber Dağı Şehitliği.

IMG 1286 e1506166832293 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1291 e1506166916386 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

’ne nasıl gidilir

Burada dualarımızı ettikten sonra Sarıkamış Kayak Merkezi'ne gitmek için geri yola koyulduk. Kayak merkezine girmeden önce kayak takımlarımızı almak üzere bir tesise girdik. Ekipman fiyatları çok uygun diyebilirim. Bir gün boyunca kayak takımı ve alt üst kıyafet 20 TL. Kayak takımı haricinde kızak ve snowboard da bulunuyor.

IMG 1302 e1506167331648 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Sarıkamış Kayak Merkezi çamlar arasında toplam 12 kilometreyi bulan 5 etaplı piste sahip.Sarıkamış Kayak Merkezi'nin en önemli özelliği Türkiye'de sadece burada bulunan kristal kar. Yani Türkiye'nin Alpler'i diyebiliriz. Hem kar kalitesi, hem fiyatlarının uygunluğu, hem de pistlerinin güzelliğiyle gerçekten çok cazip bir yer. Biz kaymayı bilmeyenler olarak biraz zorlansak da eğlencemiz daha ön plandaydı. Pistte belirli noktalarda telesiyejler bulunuyor. Bunların fiyatları da çok uygun. Bir gidiş dönüş 5 TL. Bir kere zevkine vardıktan sonra bir kaç defa binesi geliyor insanın. Kristal karların çam ağaçlarıyla ahengini yukarıdan izlemek gerçekten paha biçilemezdi.

IMG 1334 e1506167843846 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1445 1024x682 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1348 e1506167974816 768x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1352 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

IMG 1095 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Her ne kadar kayamasak da kayak merkezinin tadını sonuna kadar çıkardık. O kadar yorgunluğun ve üşümenin üzerine servis şoförümüz bize semaverde çay demledi ve mangalda sucuk ekmek yaptı. Hem içimiz ısındı, hem de karnımızı doyurduk. Hatta bir de üzerine kar-pekmez yaptık. Pekmezi kara döktük ve kafamızı daldırıp yedik, evet yaptık bunu. Test ettik ve onayladık güzel oluyor :).

Akşama doğru Kars merkeze dönüş yaptık. Son günümüz olması dolayısıyla ve Kars'tan alınacaklarımızı almak için yine bir Kars turu yaptık. Kimimiz Kars kaşarı, kimimiz tereyağı ve bal aldık. Trenle uzun yolculukta bunları götürmek biraz zor oldu. Ne kadar kaşarlar vakumlu paketlerde de olsa trenin sıcağında bozulabiliyor. Eğer siz de alacaksanız bunu göz önünde bulundurun.

IMG 1249 1024x768 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Doğu Ekspresi Dönüş Yolu

03 Şubat 2017

Kars'tan dönüş treni sabah saat 8.00'da. Giderken olduğunun aksine dönerken içimizde bir hüzünle bindik trene. Kars'ı ve o güzel ambiansı bırakıp dönmek gerçekten hüzünlendirmişti hepimizi. Yine aynı şekilde örtülü kuşetli vagonlarımıza yerleşip Ankara'ya doğru dönüş yoluna başladık. Bu sefer az kişi olduğumuz halde dönerken de vagonda eğlence eksik olmadı. Sabah bindiğimiz trenden ertesi sabah yine Irmak Garı'nda inip Ankara'ya otobüsle geçtik.

5 günlük Doğu Ekspres'i maceramızın sonuna gelmiştik. Her ne kadar bu maceranın sonuna geldiğim için üzülsem de bir o kadar da sevinçliydim çünkü birbirinden güzel insanlarla tanışmıştım çok güzel dostluklar edindim. Artık bir çok şehirde tanıdığım insanlar oldu.

En kısa zamanda kendinize zaman yaratın ve bu muhteşem macerayı yaşayın. Uzun ama eğlenceli bu yolun tadına varın. Yollar her zaman açık, yola çık.

IMG 7380 e1506173240425 683x1024 - 25 SAATLİK TREN MACERASI: DOĞU EKSPRESİ

Yorum Yap

Yazar Hakkında

1993 Amasya doğumlu ama 24 yıldır İstanbul'un kurdu bir kadın. İstanbul Aydın Üniversitesi Uluslararası Ticaret mezunu. Okul döneminde başlayan gezi serüvenini ilk olarak Doğu Ekspresi treni ile Kars'a giderek taçlandırdı. Daha sonra doğanın güzelliklerini kendi içinde yaşamaya karar verdi ve kamp yapmaya başladı. Otostopla Türkiye'de Trakya, Ege-Akdeniz, İç Anadolu ve Çukurova bölgesinde bir çok şehir gezdi. 35 şehir bitti ve 81'e doğru gidiyor... Türkiye'yi bitirdikten sonra Dünya'ya açılmaya gün sayıyor.